Fiske Steakhouse AU2 Keramat

Fiske Steakhouse AU2 Keramat
Jalan-Jalan Mencari mende nak makan..haha

Sunday, August 1, 2010

Sate Aneka - @ Dataran Otomobil Seksyen 15 Shah Alam


Last week member aku promo suruh gi tempat nih..

Lokasi dekat jer dengan rumah aku sebenarnya.. itu yang bersungguh-sungguh dia rekemen.. (almakllum kedai makan siam kat area umah aku tu semua hampeh kan..)

Lokasi : Sate Aneka @ Dataran Otomobil seksyen 15 shah Alam.. sederet dengan Public Bank baru di situ.



Jadi .. Kedai ini menawarkan "ambience" yang agak tenang utk beristireha dan makan2 atau sembang2 dengan family..

Fully Aircond.. dan ada meja kat luar ala KOPITIAM supaya yang isap rokok tak terkilan atau kalau nk amik angin luar boleh la santai2 kat luar.

Nama pon SATE ANEKA jadi makanan yang ditawarkan specialty nyer pon.. Sate lah..



Portion yang ditawarkan OK.. banyak la gak.. contohnya air yang aku mintak.. tehO ngan Milo Ais.. puas la gak minum..

Menu yang ditawarkan tak banyak.. ada dalam 10-15 item aje.. Nasik Lemak Ayam berempah, Nasik Lemak Kebab Ayam, Sate , soto, bihun sup, mee jawa dan seumpamanya.. (aku rasa yang aku tulis ni dh cover 70% menu dia)





Sate ni harganya RM 0.90 secucuk.. so apa yang specialnya sate ni?

1. Ia besar.. lagi besar dari Hj Samuri Sate Kajang..
2. rempah dia ala kunyit skit mirip sate kajang laa.. cuma x manis.. aku rasa yang sate kalau manis rempah dia orang jawa buat.. so yang nie kira melayu la kot..
3. dia tak hampeh macam sate kajang kat Bangunan MARA tu.. (jangan marah.. tapi sate korang kering yer..)
4. Kuah kacang dia tak rasa kunyit.

Nasik Lemak Kebab Ayam nie (dalam gambar) harganya RM 4.00.. nasik dia pakai Kaw2 nyer..

ikan bilis garing, sambal memang sedap.. just nice.. tapi sayangnyer aku dh kenyang makan nie jadi x lalu nk rasa makan ayam berempah dia..








soto ni harganya RM3.50.. bapak besar mangkuk dia bagi.. kelas la skit haha..

Memang lazat.. enak dimakan begitu sahaja..

so Rating keseluruhannya

Tempat : 3/5
Makanan : 3/5

masa menunggu : 2/5 (sate dia lambat skit)

harga : 3.5/5

OKK.. enjoy..

Bon Apetit

No comments:

Post a Comment